BBQ, Montréal en Thanksgiving

12 oktober 2016 - Trois-Rivières, Canada

Hallo allemaal!

We zijn weer twee weken verder en wat gaat de tijd snel! Aan de ene kant is dit fijn omdat ik weer snel mijn familie, vrienden en vriendin ga zien. Aan de andere kant geeft het ook een soort van druk omdat ik aardig wat werk moet verrichten voor mijn essays en tentamens.

Gelukkig heb ik nog wel tijd over om leuke dingen te doen. Zo heb ik bijvoorbeeld een leuke BBQ gehouden met m’n huisgenoten. Het was heel erg gezellig en jonge jonge wat hebben we veel gegeten!

14440834_1055980807856019_1515052377910870309_n

Ik ontdekte dat ik een college volg samen met een Belgisch meisje. Ze woont heel toevallig dichtbij een plaats in Wallonië waar ikzelf 4 maanden heb verbleven. Het klikt erg goed tussen ons en daarom hebben we besloten om samen naar Ottawa te reizen om daar een weekend te verblijven!

Voordat de tentamens beginnen, wilde ik nog heel graag naar de stad Montréal. Ik besloot om te gaan carpoolen, samen met drie andere Chinese studenten, aangezien dit stukken goedkoper is dan reizen met de lokale busmaatschappij. Eenmaal aangekomen in Montréal viel mij gelijk al een paar dingen op. De stad oogt als een écht Amerikaanse stad door al haar hoge gebouwen. Tegelijkertijd zie je hier en daar ook wat oudere gebouwen die je meteen doen denken aan het mooie Frankrijk. Er worden ook meer dan honderd talen gesproken, dus zeg maar Amsterdam keer 10, maar de belangrijkste taal blijft toch het Frans. Het is de grootste stad van de provincie Quebec, na Toronto de grootste stad van Canada en na Parijs de grootste Franstalige stad ter wereld.

20161008_11251120161009_111021(0)

Op 10 oktober wordt hier action de grâce (Thanksgiving) gevierd en mijn huisgenoot was zo lief om een kalkoen voor ons te bereiden. Traditionele bijgerechten zijn zoete aardappelpuree en cranberries.

14695504_1063547833765983_6725909152279409288_n

Dit was het dan al weer en over een aantal weken horen jullie weer een verhaaltje van mij.

À bientôt (Tot snel)

Jasper

PS: ik wil nog iedereen bedanken voor de super lieve berichtjes!

1. Jolanda Bonhof:
    Weer een leuk reisverhaal
    Veel sterkte met de tentamens
    Liefs pappa en mamma
  2. Marieke Alberts:
    Hey Jasper,
    Wat leuk om weer wat van over jou te lezen. Echt genieten daar ...dat kun je wel zien! Gaaf hoor en veel succes met je studie en je tentamens. Maar je kunt het Jasper!!!
    Gr. Fam. Alberts.
  3. Anne-Lize:
    Hee!
    Genieten zeg weer, die foto's! Heeeel erg veel succes met je tentamens (je gaat dat rocken!) en geniet ook nog enorm van dit "aventure"! Bonne chance :)
  4. Joyce:
    Hee maatje,
    Dat ziet er allemaal gezellig uit! En wat een mooie stad Montreal! Heel veel succes met je tentamens ( komt vast goed) en geniet!
    X Joyce
  5. Gerrie Mekers:
    12 oktober 2016
    Hoi Jasper, zo te zien geniet je met volle teugen, zet hem op met je tentamens, je kan het!!! Groetjes Familie Mekers
  6. Ellen V:
    14 oktober 2016
    Hoi Jasper!
    Goed om te lezen dat je het zo naar het zin hebt! Fijn om met vrienden op stap te gaan en dingen te beleven. Beetje heimwee naar thuis lees ik? Mooi! En toch lekker genieten van alles. Veel succes met de studie!
    Groetjes Ellen